donderdag 12 januari 2017

Januari


Ineens is het 2017, alweer de 12 de dag.
Met oud en nieuw heb ik gewerkt, het blijft afzien met de feestdagen natuurlijk wil je liever thuis zijn met je gezin . Mijn echtgenoot zegt daar dan aller vriendelijkst op had je maar door moeten leren hihihi dan was je nu ook vrij geweest.
Tja daar zeg ik dan wijselijk maar niks op.
Ik duik mijn bed in zet de wekker op 6:00 en dat dan weer wel,  mijn echtgenoot staat ook op 1 januari met mij op, zooo lief!!
We zitten duf aan de ontbijttafel, het geknal ging tot zeker 4 uur door, waardoor je je rot schrikt van die harde kanonskogels, nu is het genieten van de rust, of zal ik luid toeterend door de straten rijden? Nee hihii dat dan maar niet.

Op drie januari heb ik zin om de ouders nieuwjaar te wensen, de kids zijn thuis en na mijn werk brengen we onze ouders een bezoek, gezellig geen drukte en tijd voor een gesprek.

Soof2 draait in de bios, na een ochtend werken nemen we het ervan we bezoeken de bioscoop.

Verstand op nul en genieten van de film.
Een goed begin van drie dagen vrij zijn.

De drie dagen gebruiken we om te ontspullen, we ruimen de zolder, kelderkast en voorraad kasten op.

We maken er verschillende mensen blij mee, de kringloop winkel, een vriendin, en de weggeefwinkel die sinds oktober in onze gemeente actief is.

Koken in de slowcoocker is een makkelijke manier van koken, nu de uitdaging om een konijn te bereiden, de eerste keer in mjn leven dat ik zo'n beestje heb bereid. Man en zoonlief vonden het heerlijk malsvlees, ik zag een konijntje met van die lieve flaporen op mijn bordje en dacht ik hoef hem niet te proeven ik eet wel iets anders.
 

Mijn favoprutje kastanje champignons, knoflook en paprika, elk stuk vlees vis is er lekkerbij.
 

Op een vrije zondagmiddag nemen we het ervan, met vrienden en een kleine meid van ruim 2 jaar gaan we naar de efteling, we genieten van het straat theater.
  
Ook hebben we kaartjes voor de musical de gelaarsde kat, wat heb ik daarvan genoten! De moeite van een bezoek waard!
 Verder zijn we druk met een interne verbouwing, we hebben een andere keuken gekocht die in februari wordt gezet. Het is veel werk want de bestaande keuken krijgt achterin de schuur een nieuwe bestemming.
 
Tot nu toe het resultaat van de eerste week. 

1 opmerking:

Ineke zei

Er is dus veel gedaan! Gezellig blogje!
Gelukkig en gezond 2017